Berita/Artikel/Isu Semasa Terkini

Khamis, 25 November 2010

Wahai Zaid Belajarlah Dari Tulang Besi

Wahai Zaid, mengapalah kamu begitu angkuh dan sombong sehingga kamu sanggup meninggalkan PKR sekaligus?

Tulang Besi sendiri mempunyai banyak masalaah dengan parti yang Tulang Besi telah menjadi ahli semenjak zaman Arwah Ustaz Yusuf Rawa menjadi Presiden. NAmun, tidak sekali-kali Tulang Besi akan meninggalkan PAS

Ini kerana, Tulang Besi tidak menyokong PAS kerana kepimpinan mereka. Tulang Besi menyokong PAS kerana perjuangan dan pegangan hidup (akidah) Tulang Besi.

Sebagaimana ramai orang2 PAS marahkan Tulang Besi, namun Tulang Besi tidak berhenti menegur dan mendedahkan kebobrokan segelintir pimpinan PAS yang selama ini menjadi onar dan menjalankan aktiviti2 yang menguntungkan UMNO.

MAlahan, di Padang Arafah baru2 ini pun, TUlang Besi mengangkat tangan yang tinggi di bawah sinaran matahari yang terik memohon Allah SWT (antara lain) membersihkan PAS dari anasir2 UMNO ini supaya PAS suci dari kesyirikan yang selama ini ditaja oleh UMNO.

Maka, adalah sangat2 bodoh bagi Zaid untuk merajuk dan keluar parti. Ia hanya menunjukkan betapa tidak ikhlasnya perjuangan Zaid dan komitmen beliau kepada parti.

Sudahlah bukti pun tak berapa jelas dan segala dakwaan yang beliau buat, rakyat umum masih tertanya-tanya akan sebab sebenar perginya Zahid.

Apa salahnya Zaid kekal sebagai ahli dan kalau ada bukti dedahkan bukti tersebut. Berapa kali Tulang Besi membuat pendedahan dan Tulang Besi membawa bukti bertulis, audio dan video.

Jangan kerana nila setitik, habis rosak susu sebelanga, kata orang tua-tua.

TULANG BESI SUDAH TIADA MASA DEPAN DALAM POLITIK PAS

Apa yang telah dilakukan oleh Tulang Besi selama ini MEMASTIKAN Tulang Besi TIADA HARAPAN untuk menjadi calon PAS dalam pilihanraya umum, pemimpin ataupun apa2 yang berkaitan PAS.

Dan, ada tawaran kepada Tulang Besi untuk menjadi calon parti2 lain, pun Tulang Besi tolak. Tulang Besi istiqamah dalam PAS dan Tulang Besi tidak akan mengorbankan cita2 perjuangan PAS yang diasaskan oleh perbincangan ulama di Seberang Perai pada tahun 1951.

Biarlah Tulang Besi tiada balasan walau sedikit pun dari PAS. Yang penting bagi Tulang Besi, adalah kesyirikan yang ditaja UMNO mesti dihapuskan. Ingat, pada tahun 60'an dahulu, bukan PAS yang mengkafirkan UMNO tetapi Tok Guru2 Pondok dari Kelantan dan Kedah. Tiada satu pun ucapan dasar PAS semenjak Merdeka yang mengkafirkan UMNO. Saya cabar sesiapa sahaja membawa SATU Ucapan Dasar PAS yang menyatakan UMNO Kafir.

Masa PAS jatuh tersungkur dulu pun selepas ditendang BN, berapa banyak wang yang dibelanjakan oleh arwah bapak Tulang Besi di dalam usaha membina balik PAS yang menjadi terlampau lemah hasil dari pengkhianatan UMNO. Sikit pun Tulang Besi tak mintak PAS membayar balik segala pengorbanan ayah Tulang Besi dahulu.

Segala usrah dan kuliah anjuran arwah ayah Tulang Besi yang setiap minggu berulang alik dari KL ke Rembau semuanya memakai ongkos pribadi arwah bapa Tulang Besi. Sampai bapa Tulang Besi meninggal,sedikit pun dia tak minta PAS ganti wang dia.

Kalau siapa nak tau cerita Ayah Tulang Besi berusaha membina PAS Negeri Sembilan pada masa itu, dipersilakan bertanya Ustaz Azizan Abdul Razak, MB Kedah yang ada sekarang. Ini kerana antara ustaz2 yang dibawa oleh arwah abah dahulu menjelajah Negeri Sembilan adalah Ustaz Azizan sendiri (pada masa itu beliau pensyarah UKM).
Takut orang kata TUlang Besi ni pembohong dan mengada-adakan cerita.

Wang yang sepatutnya boleh dibelanjakan untuk keperluan keluarga dibelanjakan untuk membina semula PAS. Terpaksalah Tulang Besi dan adik2 memakai kasut sekolah yang sama untuk 2 tahun berturut-turut. Tulang Besi masih tidak boleh lupa betapa peritnya hidup pada masa itu.

Apabila seorang ayah berjuang PAS, maka seluruh keluarga beliau berkorban sama. Seluruh keluarga beliau berjuang Islam sama.

Yang penting apa yang TUlang Besi buat ini diredhai Allah SWT. Yang penting segala pengorbanan arwah bapa Tulang Besi dibalas dengan syurga oleh Allah SWT terhadap beliau.

DIMANA PUAK FRAKSI UMNO WAKTU PAS DITENDANG MACAM KUCING DAHULU?

Di mana Hasan Ali pada masa itu? Duduk atas kerusi empuk dalam pejabat berhawa dingin di pejabat kerajaan. Gaji tiap2 bulan masuk. Tak perlu risau pasal duit dan sebagainya.

Di mana Nasaruddin Mat Isa masa itu? Sorang pun tak tau, tapi yang pasti beliau tidak merasai keperitan membina PAS yang telah hancur

Di mana Dato Harun Din pada masa itu? Duduk di kerusi empuk sebagai pensyarah UKM duduk di dalam pejabat yang berhawa dingin.

Di mana Roslan SMS masa itu? Takda siapa pun tahu. Barangkali beliau sebuk bermain dengan anak2 polis di kuarters Polis yang beliau diami pada masa itu. Sekarang ni, dengar khabar dah beli kereta baru dan rumah baru nampaknya kawan kita ni.

Sekarang ini, mereka inilah yang terkehadapan mahu PAS bersenggama dengan UMNO. Hakikatnya, mereka sendiri tidak pernah merasa keperitan membina balik PAS sewaktu PAS jatuh tersungkur dulu.

Esok kalau PAS kena tendang, kena khianat lagi, merekalah yang pertama kali cabut. Tinggalah keluarga Tulang Besi dan seangkatan yang berhempas pulas membina balik parti yang telah hancur itu. Nauzubillah.

MASA MENANG SEMUA MENGAKU JADI AHLI PAS

Sekarang ini, Tulang Besi lihat, apabila sudah menang, ramailah yang berpusu-pusu ke PAS. Baru setahun jagung dalam PAS sudah berani menuduh Tulang Besi tidak pandai wala', tidak tahu berkorban, tidak ikut tarbiyyah dan sebagainya. Padahal, Tulang Besi ikut tarbiyyah PAS masa mereka ni kencing dan berak dalam lampin lagi. Ada tu, belum lahir lagi.

Budak hingusan seperti mereka ini, sejarah PAS pun mereka tak khatam. Yang mereka tahu hanya zikir "wala", "wala", "wala". Dalam pada tu, boleh tukar kereta baru, tukar rumah baru dsbnya. PAtutlah galak sangat wala' nya.

Pada ahli2 PAS semua, cubalah faham sebab sebenar Tulang Besi menentang usaha bersenggama PAS-UMNO ini. Kamu tak pernah rasa perit membina PAS sewaktu PAS jatuh tersungkur dulu.

BELAJARLAH ERTI PENGORBANAN WAHAI ZAID

Perkara ini lah yang perlu dipelajari oleh Zaid. Kadang2 kita terpaksa menjadi ahli biasa sahaja demi memastikan perjuangan parti kita kekal di atas landasan yang benar. Itulah pengorbanan kita kepada Malaysia dan rakyat Malaysia (dalam kes PAS pengorbanan TUlang Besi kepada agama).

Wallahualam bissawab.

Tulang Besi

Tiada ulasan:

Pengikut