Berita/Artikel/Isu Semasa Terkini

Khamis, 17 November 2011

Bn Berdepan Kebangkitan Pelajar

Oleh Ahmad Zawawi

Keputusan Mahkamah Rayuan yang memihak kepada 4 Pelajar Fakulti Sains UKM adalah satu Petunjuk baru kepada masyarakat pelajar yang hak Kebebasahttp://demamalaysia.files.wordpress.com/2010/04/auku-akta-zalim-3.jpgn Bersuara adalah hak mutlak mereka sebagai rakyat Negara ini dan tidak boleh dinafikan dengan Akta-Akta sampingan seperti AUKU 1971. Ini merupakan satu Landmark Decision.

Sebagai seorang pelajar Jarak Jauh yang juga terikat dengan AUKU tersebut saya mengucapkan syabas kepada keempat-empat Wira Pelajar Muhammad Hilman Idham, Wong King Chai, Muhammad Ismail Aminuddin dan Azlin Shafina Mohamad Adza. Anda mengubah landskap politik Malaysia.

Saya percaya bermula sekarang masyarakat pelajar merasa sangat lega dan tidak takut lagi kepada kekanggan-kekanggan yang menghantui mereka selama ini.

Bercakap mengenai PRU 13 saya percaya Parlimen akan dibubarkan bila-bila masa sahaja.

Jika Pilihanraya Umum mahu diadakan mengikut tempoh matang besar kemungkinan student forces akan lebih besar jumlahnya dibelakang puak Reformis.

Kita semua maklum ujudnya AUKU hanyalah untuk menyekat Student Power. Ramalan popular yang Parlimen akan dibubar pada 11.11.11 mungkin menjadi kenyataan.

http://ahmadzawawi.wordpress.com

Tiada ulasan:

Pengikut