Berita/Artikel/Isu Semasa Terkini

Sabtu, 5 April 2008

Himpunan Sukarelawan Pemuda PAS

4/4/08-merupakan satu tarikh keramat kepada Pas Pemuda Kubang Pasu bila berjaya menggumpulkan melebihi seratus orang pemuda untuk menjadi sukarelawan di bawah Pemuda Pas Kubang Pasu dan sekali gus menjadi mata dan telinga kepada pimpinan negeri khususnya.
Antara objektife penubuhan adalah untuk merapakan hubungan antara pemuda-pemuda untuk membuat satu gerak kerja yang lebih sistematik dan juga professional.

Majlis tersebut dihadiri oleh ketua pemuda kubang pasu dan wakil dari kawasan kubang pasu. Majlis disempurnahkan oleh YB. Ust. AHMAD IZZAT SHAUKI(adun bukit lada) dan juga merupakan wakil dewan pemuda pas negari kedah. Antara lain yang di sentuh oleh YB adalah perjuagan kita, tidak sama dengan umno. Sifir umno adalah, tabur duit program jalan(itu pun kadang tidak jalan) tapi kita Pas lain. Kita berada dalam perjuangan/Pas adalah untuk mendapat keredaan Allah SWT, itu kita punya matlamat utama. Beliau memberi contoh, kita datang program malam ini juga dapat pahala(tidur datang program pun dapat pahala) tetapi matlamat kita kena jelas untuk mendapat keredaan ALLAH SWT.

Dari maklumat yang diperolehi dari ketua pemuda, (Ust YusofAhmad) beliau yakin satu berubahan yang besar akan berlaku, selepas kemenangan yang tidak di duga di negeri Kedah khususnya di Kubang Pasu. Walaupun kubang pasu tidak berjaya di tawan oleh pakatan rakyat namun kesan dari momentem pilihan raya ke-12 dan sekiranya pemuda kita Istiqomah seperti malam ini, kita tunggu pada tahun yang akan datang iaitu 2013, InsyaAllah Kubang Pasu jadi milik kita. Itulah kata-kata dari beliau yang penuh bersemangat.

muaz

Tiada ulasan:

Pengikut