Berita/Artikel/Isu Semasa Terkini

Rabu, 18 Februari 2009

Antara Paksa @ Rela .

Oleh YUSSAINE YAHYA

Kecoh benar akhbar hari ini dengan cerita ADUN Bukit Lanjan yang juga Exco Kerajaan PR Selangor yang gambar beliau sedang tidur tersebar luas. ADUN dari PKR yang khabarnya masih bujang itu telah bertindak membuat laporan Polis dan mendakwa gambarnya telah dirakamkan secara curi dengan menggunakan telefon bimbit. Katanya lagi tindakan ini adalah tindakan tidak bermoral dan berunsur penganiayaan terhadap dirinya dan merupakan pencerobohan terhadap hak peribadinya.

Lebih menghairankan ada pihak yang menggesa YB Elizabeth Wong supaya segera meletakkan jawatan kerana maruah yang sudah tercalar ; sedangkan pihak yang membuat gesaan tersebut pernah suatu ketika dahulu di dakwa dan dibuat laporan polis ke atasnya kerana berpuluh kes rasuah. Walaupun pelbagai pihak mendesak supaya dia meletakkan jawatannya, haram tidak dipedulinya desakan tersebut, tiba-tiba sibuk pulak dia mendesak orang lain meletak jawatan.

Saya tak pasti apakah agama yang menjadi anutan YB ADUN Bukit Lanjan, namun daripada namanya saya pasti dia bukan seorang Muslim. Saya juga sangat pasti bahawa tidak ada satu agama pun di muka bumi ini yang membenarkan perbuatan merakam gambar bogel seorang wanita ataupun lelaki yang sedang tidur kemudiannya disebarkan secara meluas kepada umum. Ini adalah perbuatan keji lagi terkutuk.

Yang sangat menyedihkan saya ialah apa yang telah didedahkan oleh akhbar pada hari ini terutamanua akhbar KOSMO yang melaporkan perlakuan seks antara sepasang kekasih Melayu Muslim yang sedang kemaruk cinta. Aksi zina mereka dilakukan di sebuah pusat X-ray dan dirakam dengan alat perakam kononnya sebagai bukti cinta antara mereka. Masing-masing buka seluar dan selak kain dengan sukacitanya dan melakukan perbuatan zina tersebut dengan tanpa rasa segan silu.

Beza antara dua cerita panas ini adalah gambar bogel YB Elizabeth di rakam secara sedangkan aksi pasangan melayu muslim pula adalah dengan paksa dan tanpa sedarrela dan redha.Perbezaan berikutnya pula, YB Elizabeth adalah tidak muslim sedangkan pasangan kekasih melayu tadi adalah muslim.

Saya sangat bersetuju dengan saranan YB Sdr Salahudin Ayub supaya kes YB Bukit Lanjan disiasat secara adil dan telus sementelah dalam kes pasangan zina melayu ini pula, jika cukup bukti; maka menjadi kewajipan pemerintah melaksanakan hukuman Allah ketas mereka. Hukum hudud tidak terkena ke atas YB Bukit Lanjan atas alasan yang paling kuat bahawa dia bukan muslim. Namun atas pasangan zina tadi, maka wajib disebat seratus rotan jika belum berkahwin dan jika sudah berkahwin maka wajib direjam hingga mati.

Jika pemerintah Islam Hadhari tidak melaksanakan hukum ini keatas pasangan zina tadi, maka sahlah Islam Hadhari anutan pemerintah negara kita ini sesat dan terseleweng dari agama Allah yang benar. Entah kitab mana yang diikut mazhab Hadhari ini hendaklah kita pastikan betul-betul. Jika Al Quran dan As Sunnah pegangan mazhab baru ini, maka sudah tentulah seperti di ataslah hukumannya.

Al ‘Iz ibn Abdissalam pernah berkata di dalam kitab al Qawa’id dan Muamalat al Hukkam :

“Pemimpin dan pemerintah yang adil mendapat ganjaran yang sangat besar jika dibandingkan dengan semua makhluk berdasarkan pendapat yang disepakati oleh majoriti umat Islam, kerana mereka memikul bebanan menjaga kebaikan sejagat dan membenteras kerosakan yang menyeluruh”

Katanya lagi :

“Ganjaran pemimpin tertinggi melebihi ganjaran mufti dan qadhi, kerana manafaat yang diperoleh dan kemudaratan yang dihindari lebih sempurna dan menyeluruh”

Begitulah sebaliknya....

Tiada ulasan:

Pengikut